Al seu post Reflexiones sobre PLEs: una mirada atrás antes de seguir caminando, Linda Castañeda comenta que ja s'han superat visions anteriors dels PLEs com a eines o com a entorns, i defineix un PLE com "un enfoque pedagógico con unas enormes implicaciones en los procesos de aprendizaje y con una base tecnológica innegable". Segons els experts que aplega la PLE Conference, implementar la idea de PLEs no té a veure amb incloure una eina en el procés educatiu, sinó amb implementar una nova forma d'entendre com succeix l'aprenentatge. Conseqüentment, l'interès se centra en com s'implementa, tenint en compte els aspectes pedagògics, didàctics, tecnològics i institucionals d'aquesta implementació, que són els que configuren i delimiten el complex sistema de relacions del marc educatiu. Necessitem doncs seguir investigant en aquest camp, per poder avançar en propostes educatives més interessants i innovadores.
Blog sobre Tecnologies de la Informació i de la Comunicació per a l'Aprenentatge i el Coneixement en l'Educació del segle XXI
25 de juny 2012
PLEs: un enfocament pedagògic
Al seu post Reflexiones sobre PLEs: una mirada atrás antes de seguir caminando, Linda Castañeda comenta que ja s'han superat visions anteriors dels PLEs com a eines o com a entorns, i defineix un PLE com "un enfoque pedagógico con unas enormes implicaciones en los procesos de aprendizaje y con una base tecnológica innegable". Segons els experts que aplega la PLE Conference, implementar la idea de PLEs no té a veure amb incloure una eina en el procés educatiu, sinó amb implementar una nova forma d'entendre com succeix l'aprenentatge. Conseqüentment, l'interès se centra en com s'implementa, tenint en compte els aspectes pedagògics, didàctics, tecnològics i institucionals d'aquesta implementació, que són els que configuren i delimiten el complex sistema de relacions del marc educatiu. Necessitem doncs seguir investigant en aquest camp, per poder avançar en propostes educatives més interessants i innovadores.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)