RECERCA


Grups de recerca:


Membre del Grup de recerca emergent en Construcció del Coneixement (GRECC, 2021 SGR 
01167) i responsable de la línia sobre Enfocaments Ciència, Tecnologia i Societat (CTS) en la construcció de coneixement. 2023-actual. https://mon.uvic.cat/grecc/

El treball d’aquesta línia de recerca s’emmarca en analitzar el procés de construcció del coneixement en els múltiples i diversos contextos d’activitat emmarcats en enfocaments CTS, que ofereixen oportunitats i recursos per aprendre a les persones que hi participen. 

Coordinadora del Grup de recerca emergent en Coneixement i Didàctica (CODI, 2017 SGR 00636). 2019-2022. https://mon.uvic.cat/codi/

L'activitat d'aquest grup es va emmarcar en la investigació dels processos i contextos que intervenen en la construcció i evolució del Coneixement Didàctic dels docents, per contribuir a la millora del disseny de programes de formació del professorat. 

Dins d'aquest grup es va treballar al voltant dels entorns digitals d'ensenyament i aprenentatge, l'aprenentatge col·laboratiu mediat per tecnologies, la competència digital docent, i el disseny d'espais d'aprenentatge, per investigar sobre els elements i les característiques que poden afavorir dissenys facilitadors dels processos d’aprenentatge en qualsevol de les etapes del sistema educatiu (educació infantil, primària, secundària i universitària) i en l’àmbit social, cultural i comunitari en sentit ampli.


Projectes de recerca:

  1. Del currículum a l'aula: eines i recursos per aprendre a guiar la construcció de coneixement a través del diàleg (projecte DIALEDU). Projecte finançat per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca en el marc del Programa per a la Millora de la Formació Inicial de Mestres. Referència 2023 ARMIF 00026. Investigadora principal: Marta Marimon (UVic-UCC).

  2. L'escola a la universitat: un nou context per aprendre a fer de mestre/a (projecte EU). Projecte finançat per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca en el marc del Programa per a la Millora de la Formació Inicial de Mestres. Referència 2020 ARMIF 00007. Investigadora principal: Marta Marimon (UVic-UCC).

  3. Avaluació i certificació de la competència digital docent en la formació inicial de mestres: Una Proposta de model per al sistema Universitari Català (ACEDIM). Projecte finançat per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca en el marc del Programa per a la Millora de la Formació Inicial de Mestres. Referència 2017 ARMIF 00031. Investigadora principal: Mercè Gisbert (URV).

  4. Proposta de desarrollo i validació de la competència digital metodològica en els Graus d'educació. Projecte finançat per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca en el marc del Programa per a la Millora de la Formació Inicial de Mestres. Referència 2017 ARMIF 00016. Investigador principal: Miquel Àngel Prats (URL).

  5. Smart Classroom. Codisseny d'entorns d'aprenentatge innovadors: recercant nous models d'aula. Projecte de recerca de la convocatòria Recercaixa 2016. Investigador principal: Guillermo Bautista. Referència R718A. Més informació a Smart Classroom Project: http://smartclassroom-project.research.uoc.edu/


  6. Els entorns d'aprenentatge avançats i la seva avaluació. Projecte de recerca que es desenvolupa en el marc del Projecte d'Escola Nova 21. Investigador principal: Guillermo Bautista. La finalitat d'aquesta recerca és la identificació dels factors, les condicions i dinàmiques que conflueixen en la configuració de la les situacions que afavoreixen l’aprenentatge de les competències per a la vida en el segle XXI. Més informació: https://sites.google.com/a/uoc.edu/entorno-aprendizaje-en21/home

  7. Estrategias de co-diseño en la universidad para un aprendizaje indagativo basado en el uso intensivo de lasTIC (Design2Learn). I+D+i Ministerio de Economía y Competitividad, Ref. EDU2012-37537.

  8. Estudio de casos sobre el desarrollo y el proceso de asesoramiento de un programa de apoyos educativos inclusivos (Proyecto PAC). I+D+i Ministerio de Ciencia e Innovación, Referencia EDU2010-19140 (Subprograma EDUC). 

  9. Usos de las TIC entre los estudiantes universitarios: perspectiva académica y social de los procesos de aprendizaje mediados (AprenTIC). I+D+i Ministerio de Ciencia e Innovación, Ref. EDU2009-12125 (Subprograma EDUC). 

  10. Formazione a Distanza Didattica Interculturale Europea Sperimentale (FaDIES). Projecte Comenius: Comisión Europea Proyecto Comenius AZ.2.

Projectes d'innovació docent:

  1. Aiguacció. Projecte FECYT. Referència FCT-23-19084. IP: Laura Martín Ferrer. Objectiu: augmentar el coneixement i la comprensió de l'activitat científica a través d'una proposta educativa d'aprenentatge basat en jocs (ABJ) centrada en el fenomen de l'escassetat d'aigua i les seves implicacions.

  2. Integració de recursos literaris, artístics, audiovisuals i digitals en un projecte interdisciplinari al Grau de Mestre d'Educació Infantil. Projecte AQUID UVic 2016-2018. Investigadora principal.

  3. Participació en el Projecte Diversity “La digitalització de la docència: noves oportunitats per a la universitat de tercera generació” (2015-2018). Projecte finançat pel Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat, a través de la convocatòria EMQEI de l’AGAUR. 

  4. Dinamització del rol de l'estudiant universitari a través del seu entorn personal d'aprenentatge. Projecte AQUID UVic 2013-2015.

  5. Implementació de les TIC en el seguiment de pràcticums de la UVic. Projecte AQUID UVic 2011-2013.

  6. L'avaluació formativa de competències mitjançant blocs. Projecte REDICE 2010 1002-04. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada