La situació provocada per la crisi sanitària de la Covid-19 ha fet més evident la interacció que fem amb les pantalles i, sobretot en les circumstàncies de confinament, la funcionalitat que han tingut les videotrucades per exemple, per acostar-nos als nostres i per adaptar la nostra activitat habitual tot garantint-ne la seva continuïtat. No parlem de noves funcionalitats, però la situació de distanciament físic que vivim, i que s’allargarà encara uns dies mentre duri la desescalada, ens ha abocat a utilitzar-les intensivament, per intentar que la llunyania física no es converteixi en aïllament social ni en una frenada de les nostres activitats.
Això també ha estat així amb els nostres fills i filles, ja sigui per parlar amb la família i amb els amics i amigues, per entretenir-se o per continuar amb el curs escolar. És de suposar que aquest ús intensiu pot modificar els nostres hàbits d’ara en endavant, especialment els dels infants i adolescents, pel que cal parar-nos a reflexionar sobre com hauria de ser la seva utilització. És evident que hem de tenir coneixements i habilitats per fer-les servir, però sobretot, hem d’utilitzar-les de forma conscient, crítica i responsable.
Alguns consells per a pares i mares preocupats sobre com acompanyar als fills i filles per fer un bon ús de les pantalles, o per a educadors i educadores en general, estan recollits a l'article que he publicat a la revista CATORZE.CAT:
![]() |
Foto: Annie Spratt, extreta de Catorze.cat |
Alguns consells per a pares i mares preocupats sobre com acompanyar als fills i filles per fer un bon ús de les pantalles, o per a educadors i educadores en general, estan recollits a l'article que he publicat a la revista CATORZE.CAT:
Agraeixo la invitació de Catorze.cat a escriure l'article. Espero que sigui d'interès.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada